VALTUUSTOALOITE SISÄAMPUMARADASTA KERAVALLE

Kaupunginvaltuusto 10.10.2016/77 §

Kv 77§

Valtuutettu Jouni Tirkkonen esitti hänen ja 21 muun valtuutetun allekirjoittaman seuraavan valtuustoaloitteen:

Keski-Uudellamaalla on yli 600 ampumaurheilun harrastajaa. Sen jälkeen kun Hyrylän varuskunta lopetti toimintansa, Keski-Uudellamaalla ei enää ole ollut ampumarataa, jossa harrastajat voisivat käydä harjoittelemassa. Lähimmät sisäampumaradat ovat Vantaalla ja Helsingissä, mutta suuresta harrastajien määrästä johtuen ne eivät pysty vastaamaan kysyntään.

Keravalla toimivat Keravan Reserviläiset ry, Keravan Reserviupseerikerho ry ja Keski-Uusimaan Ampumaseura ry ovat ilmaisseet halukkuutensa rakentaa talkoilla sisäampumaradan Keravalle, jossa voisi harjoitella esim. reserviläisammunnoissa yleisesti käytetyllä 9 mm pistoolilla tai vastaavalla revolverilla urheiluammuntaa. Sisäradalla tapahtuva harjoittelu on turvallista, kurinalaista ja johdettua toimintaa, jota voidaan tehdä myös talvisin.

Me allekirjoittaneet esitämme, että Keravan kaupunki selvittää onko kaupungilla tila johon voidaan rakentaa sisäammuntarata, jota kaupunki voisi vuokrata yllä mainituille yhdistyksille ampumaurheilua varten.”