VALTUUSTOALOITE LEVÄHDYSPENKKIEN LISÄÄMISESTÄ KERAVAN KESKUSTAAN SEKÄ SEN LÄHIALUEILLE

Kaupunginvaltuusto 14.3.2011/37 §

Iiro Silvander esitti seuraavan hänen ja 27 muun valtuutetun allekirjoittaman valtuustoaloitteen:

“Vanhusväestön osuus kasvaa tulevaisuudessa maassamme melko voimallisesti. Tämä on myös kehityssuuntaus kotikaupungissamme Keravalla. Kuntia sekä kaupunkeja edellytetäänkin satsaamaan terveyttä edistävään toimintaan nykyistä enemmän. Keravan etu on tukea vanhusten toimintakykyä ja selviytymistä kotona mahdollisimman pitkään – jo pelkästään vanhuksen elämänlaadunkin takia.

Vanhuksen kotona selviytymisessä on tärkeää, että vanhuksen liikuntakyky säilyy. Vanhusten päivittäinen ulkoilu on ensiarvoisen tärkeää ja kaupungin on luotava siihen nykyistä paremmat edellytykset. Kun vanhuksen liikuntakyky heikkenee on tärkeää, että hän uskaltaa lähteä ulos tietäen, että matkan varrella on riittävästi levähdyspenkkejä.

Tämän johdosta esitänkin valtuustoaloitteessani, että Kerava lisää levähdyspenkkejä nykyisestä Keravan keskustaan akselilla (Kävelykatu = Kauppakaari / Paasikivenkatu / Keskuspuisto). Mahdollisuuksien mukaan myös aseman seudun levähdyspenkkien määrää tulee lisätä.”