VALTUUSTOALOITE KERAVALAISTEN SAATTOHOITOPOTILAIDEN VASTAANOTON JÄRJESTÄMISESTÄ TERHOKODISSA

Kaupunginvaltuusto 14.11.2011/108 §

Valtuutettu Iiro Silvander (kd) esitti hänen ja 24 muun valtuutetun allekirjoittaman seuraavan valtuustoaloitteen:

“Keravan terveyskeskus on yksi sellaisista yksiköistä, joissa on mahdollisuus saattohoitoon, hyvään kivunlievitykseen sekä muutoinkin hyvään hoivaan – kiitos henkilökunnan ja vapaaehtoisten. Tästä huolimatta kehitystä potilaiden palveluihin kaivattaisiin siten, että Keravalla olisi myös mahdollisuus entistä voimallisemmin passittaa sekä lähettää lähetteen turvin potilaita myös alansa erikoisosaamisyksiköihin. Tässä yhteydessä on syytä myös muistaa, että tämä asia on jo huomioitu naapurikunnissamme Tuusulassa ja Järvenpäässä aikaa sitten.

Tämän johdosta esitänkin valtuustoaloitteessani, että Kerava järjestää halukkaille ja sitä toivoville / tarvitseville saattohoitopotilaille mahdollisuuden nykyistä paremmin edellytyksin päästä sisään Terhokodin (sijaitsee Helsingissä) hoitoihin ja sen tarjoamiin palveluihin. “